Registracija taxi vozila u Srbiji ne predstavlja komplikovanu proceduru, ukoliko se pridržavate pravila i Zakona.
Kako bi TAXI vozilo moglo da funkcioniše i obavlja svoju svrhu, neophodno je da prođe kroz proces registracije, kao i sva ostala motorna vozila.
U poslednjih nekoliko godina ste i sami imali prilike da se uverite u neophodnost taxi vozila. Naime, potreba za ovim vidom transporta se gotovo udvostručila. Svakoga dana, sve više taxi vozila možemo sresti na ulicama većih i manjih gradova u Srbiji. S obzirom na velike gužve, zastoje u saoobraćaju i takozvane špiceve, ne čudi ni podatak da se sve više ljudi odlučuje za korišćenje usluga taxi prevoza. Prednosti ovakvog transporta zaista su velike. Ne morate brinuti o tome da li ćete biti u stanju da pronađete slobodno parking mesto, ili čekati na autobuskoj stanici gradskog prevoza. Popularnost taxi vozila naročito je porasla u toku pandemije korona virusa, kada je veliki broj ljudi pokušavao na sve načine da izbegne gužvu u gradskom prevozu.
Upotrebom taxi prevoza dobijate ekonomičnu i brzu uslugu, a pritom ostajete bezbedni i komforni.
Kako je TAXI vozila sve više i više, iz dana u dan, raste i potreba za registracijom. Kako se ona vrši i obavlja otkriva vam agencija TP Holliday u narednim redovima.
Registacija taxi vozila u Srbiji sledi nakon obavljenog tehničkog pregleda
Kako bi TAXI vozilo moglo biti registrovano, neophodno je da prvo prođe tehnički pregled. Tehnički pregled vozila podrazumeva detaljnu proveru tehničke ispravnosti, kako bi se utvrdilo da li je ono bezbedno za učestvovanje u saobraćaju, na javnim putevima.
Pre svega, izvršiće se identifikacija vozila, a u te svrhe služe broj šasije i motora. Nakon toga, proveravaće se ispravnost svih ostalih uređaja. Tako se na tehničkom pregledu bilo koje vrste, proverava ispravnost uređaja za osvetljavanje, upravljanje, zaustavljanje, davanje svetlosnih signala i slično. Vaše taxi vozilo biće podvrgnuto i detaljnoj kontroli elektrouređaja i instalacija, kao i uređaja za prenos snage. Dodatna oprema vozila takođe se proverava. Iako nove izmene o dozvoljenoj emisiji izduvnih gasova nisu stupile na snagu, agencija za tehnički pregled proveriće i ove uređaje.
Važno je da vodite računa o tome da vaše prevozno sredstvo bude čisto i uredno kada ga dovezete na proveru tehničke ispravnosti. Sigurni smo da već znate da se tehnički pregledi sada snimaju iz svih uglova, te svaka prljavština koja ometa snimanje može biti razlog da vaše vozilo ne bude pregledano
Ukoliko provere pokažu da je TAXI vozilo ispravno, dobijate i Potvrdu o tehničkoj ispravnosti.
O čemu bi još trebalo voditi računa pre registracije TAXI vozila?
Taxi vozila u Srbiji moraju zadovoljiti i određene estetske karakteristike, kako bi se mogla uspešno registrovati. Dakle, jedan od uslova za registraciju je i Uverenje o estetskom pregledu, koje izdaje Direkcija za javni prevoz u sektoru za auto taksi prevoz.
Pre svega, taxi usluge može obavljati putničko vozilo sa maksimalno 5 sedišta i najmanje 4 vrata.
Prtljažnik taksija mora imati zapreminu od najmanje 350 litara ili međuosovinsko rastojanje 2.550 mm.
Ne zaboravite da vaše taxi vozilo mora posedovati i klima uređaj. Jedan od najvažnijih uslova koji mora biti zadovoljen jeste postojanje i jasna vidljivost ispravnog i baždarenog taksimetra.
Isto tako, unutar vozila mora postojati i identifikacioni karton. Na njemu se nalaze sve važne informacije – poslovno ime, redni broj dozvole, ime i prezime vozača, fotografija i jedinstveni matični broj.
Vozilo koje nudi taxi usluge mora biti bez oštećenja, kako bi tehnički pregled prošao bez ikakvih problema.
Šta sve podrazumeva registracija taxi vozila u Srbiji?
Registracija taxi vozila u Srbiji podrazumeva i pripremu adekvatne dokumentacije. Vodite računa da sa sobom ponesete svu neophodnu dokumentaciju, jer, u suprotnom, vaše vozilo neće biti registrovano.
Kada govorimo o dokumentaciji za registraciju taxi vozila, pre svega mislimo na: Potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila, Uverenje o estetskom pregledu, izvod iz APR-a (ne stariji od 6 meseci), fotokopija TAXI kartice i Rešenje sekretarijata o dozvoli za rad u taxi prevozu.
Naravno, na uvid je neophodno poneti i saobraćajnu dozvolu, ličnu kartu, ali i uplatiti sve takse. Takse možete uplatiti u agenciji, te obaviti sve na jednom mestu. Neophodno je potpisati i polisu osiguranja od autoodgovornosti, kao i Polisu osiguranja putnika u javnom prevozu.
Agencija TP Holliday nudi vam najbolje uslove za registraciju taxi vozila u Srbiji, ali i svih ostalih putničkih ili teretnih vozila. Za više informacija o uslugama koje vam nudimo, možete nas kontaktirati!