Vanredni tehnički pregled predstavlja posebnu vrstu dijagnostifikovanja tehničke ispravnosti motornih i priključnih vozila. Ujedno, vrši se provera da li ispunjavaju propisane uslove i tehničke normative za učešće u saobraćaju na putu. Na taj način garantuje se da je vozilo bezbedno ne samo za vozača, već i po druge učesnike u saobraćaju.
Iako je redovni tehnički pregled najrasprostranjenija procedura, jer je osnova za registraciju i osiguranje, u pojedinim slučajevima neophodna je vanredna kontrola vozila.
Šta je sve potrebno za vanredni tehnički pregled 2021. godine otkriva vam agencija TP Holliday.
Kada se vrši vanredni tehnički pregled?
Za razliku od redovnog tehničkog pregleda, koji se obavlja jednom godišnje pri registraciji, vanredni je obavezan nakon nepredviđenog događaja, zbog kog vozilo više nije u voznom stanju. Odnosno, obavlja se na vozilu koje je učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, pri čemu je došlo do oštećenja vitalnih sklopova i uređaja bitnih za bezbednu vožnju. Upravo ovaj uslov predstavlja glavnu razliku u odnosu na kontrolni tehnički pregled, jer u njemu učestvuju vozila kod kojih ne postoje mehanička oštećenja uređaja i sklopova od presudnog značaja za sigurnost na putu.
Zapravo, vanredni tehnički pregled automobila se obavlja nakon popravke, a pre puštanja u saobraćaj. Takođe, može se vršiti u slučaju opravdane sumnje u ispravnost vozila, tj. kod onih koja su isklјučena iz saobraćaja zbog tehničke neispravnosti utvrđene na kontrolnom tehničkom pregledu.
Zapisnik o izvršenoj vanrednoj kontroli, neretko, je važan dokazni materijal na sudu prilikom veštačenja saobraćajne nezgode. Detaljna dijagnostika, kao i precizno definisana oštećenja i deformacije, mogu sa sigurnošću da utvrde da li je nezgodu izazvala određena tehnička neispravnost ili je uzrok greška vozača.
Šta obuhvata vanredni tehnički pregled?
Prvi korak jeste vizuelni pregled vozila u cilju određivanja inteziteta, lokacije, dimenzije i pravca pružanja oštećenja. Pregled se obavlja propisanim hronološkim redosledom. Najpre, prednji deo vozila. Zatim motorni deo i kabina. Slede leva, desna i zadnja strana vozila i na kraju krov karoserije. Istovremeno, pravi se spisak delova koji su otpali usled jačine udara. Najčešće su to poklopci točkova, ogledalo, registarske tablice.
Kontrola pneumatika je ključna za vanredni tehnički pregled. Kako pritisak u njima ima glavnu ulogu u softverima za simulaciju nezgode, merenje i zapisivanje ovog parametra je obavezno. Dobijene vrednosti pritiska iz svih točkova treba uporediti sa preporučenim vrednostima koje daje proizvođač. Nakon pritiska vrši se merenje dubine šara i otkrivanje istrošenosti koja može da ukazuje na naglo kočenje, kao i oštećenja izazvana meteorološkim uslovima i drugim telima na putu. Treba obratiti pažnju i na stepen oštećenja, zategnutost matica i zavrtnjeva, koji pričvršćuju točak.
Sledeći korak je kontrola uređaja za upravljanje i uređaja za zaustavljanje. Ona obuhvata proveru ispravnosti osovina, prenosnog mehanizma upravljača, poluga, zglobova i spona upravljača, amortizera, pomoćne i radne kočnice.
Ukoliko je do nezgode došlo noću ili u uslovima smanjene vidljivosti prilikom tehničkog pregleda neophodno je obaviti proveru i uređaja za osvetljavanje.
Najbolji vanredni tehnički pregled
U agencija TP Holliday možete obaviti svaku vrstu tehničkog pregleda, uključujući i vanredni. Uz stručni tim sa višegodišnjim iskustvom ova agencija poseduje tri linije za vršenje tehničkog pregleda na kojima su instalirani uređaji poslednje generacije Hofman Marinković. Tako da je svakom klijentu zagarantovana brzina i sigurnost procedure.
Pozovite nas i zakažite svoj termin, a tehnički pregled i registraciju platite na rate.