Tehnički pregled za motocikle dobio je određene izmene koje važe od ove godine.
Ljubitelji motora spadaju u posebnu grupu vozača. Vožnja na ovoj moćnoj mašini, zaista, predstavlja pravu avanturu. Pod njenim točkovima auto put postaje nepregledni poligon, dok se predeli pored smenjuju neverovatnom brzinom. Čak i vožnja po neravnim i nepristupačnim putevima sa motorima je lagana, jer su oni dizajnirani da savladaju svaku prepreku.
Koliku moć imaju ova vozila najbolje govori podatak da onaj ko jednom oseti vetar u leđa teško se vraća klasičnoj vožnji automobilom.
Ipak, da biste bili bezbedni sa svojim dvotočkašem neophodno je da bude tehnički ispravan za upotrebu. S obzirom da je registracija vozila 2021. godine postala prava noćna mora, agencija TP Holliday vam otkriva šta po novom Zakonu obuhvata tehnički pregled za motocikle.
Tehnički pregled za motocikle – Da li je skraćen rok za produženje registracije?
Ono što najviše brine vozače starijih modela jeste da li će morati češće da vrše tehnički pregled motora. Naime, prvobitno je bilo predviđeno da motocikli stariji od 15 godina moraju 2 puta godišnje da prolaze detaljnju kontrolu. Ne samo da je to dodatni trošak za vlasnike, već su mnogi smatrali da se time prave razlike u finansijkoj moći vozača.
Iako je najavljivana provera emisije izduvnih gasova, ova regulitava, takođe, ostaje nepromenjena. To znači da će se na tehničkom pregledu vršiti provera, ali neće ulaziti u potvrdu. Odnosno, motocikli kod kojih je emisija štetnih gasova viša od dozvoljene neće biti proglašeni neispravim.
Koji uređaji se proveravaju na tehničkom pregledu?
Tehnički pregled za motocikle započinje identifikacijom. Nakon toga vrši se detaljni pregled svih uređaja i opreme i poređenje dobijenih rezultata sa određenim standardima.
Kontrola se obavlja određenim, propisanim redom. Najpre se proveravaju uređaj za upravljanje i uređaj za zaustavljanje. Slede, svetlosni i uređaj za davanje zvučnih znakova. Nakon njih se kontroliše uređaj za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova, uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila, uređaj za kretanje i za kretanje vozila unazad, kao i uređaj za oslanjanje i za prenos snage. Neophodno je proveriti i elektro-uređaje, instalacije i dodatnu opremu.
Sporna pitanja vezena za tehnički pregled za motocikle
Imajte u vidu da jedino model u fabričkom stanju može da “prođe” tehnički pregled za motocikle. Upravo je ovo vodeći problem sa kojim se susreću vozači, jer se motori češće dorađuju od automobila.
Ukoliko ste postavili kofere i vizir na svom ljubimcu obavezno ih skinete pre nego što krenete na tehnički pregled. Nosači kofera i vizira mogu ostati, ali morate za njih da imate odgovarajuće ateste i homologaciju.
Druga greška koju čine vlasnici jeste promena osvetljenja. Kako ksenon sijalice, obično, nisu izvorno svetlo na motociklima moraćete da vratite ono koje je predviđeno specifikacijom. Vodite računa i o osvetljenju registracione tablice.
Za izmenu guma ili diskova, koje nisu u skladu sa prozvodnjom, neophodno je da posedujete dokumentaciju o atestu i homologaciji.
Agencija TP Holliday ima višegodišnje iskustvo u vršenju tehničkog pregleda svih vrsta vozila. Kod nas možete ne samo da obavite kompletnu registraciju, već i da kupite kasko osiguranje i putno zdravstveno osiguranje.